BookSpot breidt uit en neemt lezerscommunity Chicklit over van online mediabedrijf EEN Media. Een overnameprijs is niet bekend gemaakt. 

Online platform Chicklit is een ontmoetingsplek voor vrouwelijke boekliefhebbers tussen de 14 en 55 jaar, dat zich richt op alle boekgenres die vrouwelijke lezers aanspreken, zoals roman, thriller, young adult, fantasie en kookboeken. Chicklit trekt per maand ruim 137.000 unieke bezoekers, en zorgt elke dag voor nieuwe content die onder andere bestaat uit recensies, artikelen, nieuws, trailers, interviews en winacties.

De overname van Chicklit is de eerste in een door BookSpot (onderdeel van Novamedia) geplande reeks van samenwerkingen, deelnames en/of overnames van branche gerelateerde organisaties. 

Het faciliteren van een platform waar volop over boeken en lezen gepraat kan worden door lezers, past in de wens van BookSpot om het lezen van boeken te stimuleren. Uitgangspunt van BookSpot is dat plezier in lezen leidt tot méér lezen. Online communities zijn bij uitstek plekken waar de liefde voor boeken en lezen uitgedragen en beleefd wordt.

Georgios Petropoulos, directeur EEN Media vindt: “dat met de overname door BookSpot Chicklit in goede handen komt, bij een bedrijf dat het blijvend stimuleren van het lezen van boeken door jong en oud hoog in het vaandel heeft staan. We zijn dan ook verheugd in BookSpot de perfect passende partij te hebben gevonden om Chicklit.nl nog verder uit te bouwen, en wensen alle betrokkenen heel veel succes, en leesplezier.”

Voor de huidige bezoekers van Chicklit.nl verandert er niets: het platform blijft bestaan in zijn huidige vorm, blijft onafhankelijk en handhaaft de naam Chicklit.